Alles wat je moet weten over een hallux valgus

Een hallux valgus is een aandoening waarbij de grote teen scheef groeit. Er ontstaat een knobbel die pijn kan doen. De oorzaak kan aangeboren zijn of verworven door bijvoorbeeld verkeerd schoeisel of artrose.

Het belangrijkste is dat u de schoenen draagt die passen bij uw voet. Daarnaast helpt Physiofit kinesitherapie te Lier, uw klachten te verlichten met manuele mobilisaties en spierversterkende oefeningen. Wist u dat het verhogen van de teenflexoren de pijn aanzienlijk kan doen dalen? Zo bereiden we u voor om uw voet weer optimaal te gebruiken.

Wat te doen bij een runners knee of ITBS?

Iliotibiaal frictiesyndroom (ITBS) is een veelvoorkomende blessure bij hardlopers en fietsers, veroorzaakt door irritatie van de iliotibiale band aan de buitenkant van de knie. Deze pijnlijke aandoeni

Waarom een knieprothese zo lang revalideren is

Revalideren na een totale knieprothese duurt lang, maar waarom? Na de operatie moeten spieren, pezen, ligamenten en het kniegewricht herstellen en wennen aan hun nieuwe anatomie en functie. Dit vraagt

Waarom is core-stability essentieel in jouw revalidatie?

De "core" wordt gezien als de kern van het lichaam. Deze bestaat uit de samenwerking tussen rug-, buik-, bil- en heupspieren en zorgen ervoor dat je lichaam in balans blijft. Wanneer de core de kracht