Pijn in de lage rug kan plots ontstaan en lang aanhouden. Lage rugklachten belemmeren het bewegen en verhinderen een goede nachtrust, die nét belangrijk is voor herstel. Straalt deze pijn zelfs uit richting de bil en het dijbeen, wacht dan zeker niet met contact op te nemen met uw huisarts.

Tijdens uw revalidatie, bij Physiofit Lier, focussen we ons op de gehele rug en bilspieren om de klachten te verminderen. Een reeks oefeningen gaan samen met jou besproken en uitgevoerd worden. Dit om het lichaam weer sterk te maken, om zo weer pijnvrij door het leven te gaan.

Wat te doen bij een runners knee of ITBS?

Iliotibiaal frictiesyndroom (ITBS) is een veelvoorkomende blessure bij hardlopers en fietsers, veroorzaakt door irritatie van de iliotibiale band aan de buitenkant van de knie. Deze pijnlijke aandoeni

Waarom een knieprothese zo lang revalideren is

Revalideren na een totale knieprothese duurt lang, maar waarom? Na de operatie moeten spieren, pezen, ligamenten en het kniegewricht herstellen en wennen aan hun nieuwe anatomie en functie. Dit vraagt

Waarom is core-stability essentieel in jouw revalidatie?

De "core" wordt gezien als de kern van het lichaam. Deze bestaat uit de samenwerking tussen rug-, buik-, bil- en heupspieren en zorgen ervoor dat je lichaam in balans blijft. Wanneer de core de kracht