top of page
Zoeken
  • Nick De Smet | kinesist Physiofit

Dit is de oorzaak van een tenniselleboog

Langdurig de polsstrekkers overbelasten geeft aanleiding tot klachten ter hoogte van de buitenzijde van jouw elleboog. Hoe overbelasten we nu deze spiergroep?


Heb jij veelvuldig schroeven in de muur moeten draaien, een doek moeten uitwringen of zit jij dagelijks lang te werken aan je computer? Op dergelijke manieren moet je pols meermaals grijpen, zo overbelast je jouw polsstrekkers. WIst je dat een tenniselleboog vooral voorkomt bij mensen tussen de 36 en 50 jaar? Pijn voel je aan de buitenzijde van jouw elleboog tijdens het strekken van je pols.


De beste behandeling is de geïrriteerde spiergroep relaxeren door spierontspannende technieken zoals stretching, massage en een manuele behandeling. Physiofit kinesitherapie in Lier begeleidt je graag in dit proces.


Physiofit kinesitherapie Lier

03 286 29 42

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De beste tips voor een hielspoor

Langdurige irritatie aan de aanhechting van uw spierpeesblad ter hoogte van het onderaan jouw hiel kan wijzen op een hielspoor. Hielspoor, of beter gekend als een "Fascia Plantaris", is het gevolg van

Pijn aan het scheenbeen bij het lopen, wat nu?

Shin splints, ook wel scheenbeenvlies-ontsteking genoemd, is een ontsteking van het hechtende bindweefsel op uw scheenbeen. Vooral hardlopen is een risicofactor door de schokbelasting. Zeurende en ste

Hoe ga je om met een spierscheur?

Jouw spierscheur in de kuit ontstaat door een plotse beweging. Een voorgaande overbelasting verhoogt het risico. Er scheuren kleine spiervezels, gepaard gaande met een knappend gevoel. Het gevolg is e

bottom of page