Hoe kan kinesitherapie helpen bij een discus hernia?

Bijgewerkt op: 27 nov. 2023

Wat is een discus hernia en is het nodig je zorgen te maken bij deze diagnose?

Tussen elke 2 wervels zit er een tussenwervelschijf die schokken absorbeert. Wanneer deze uitpuilt noemen we dit een discus hernia.

Achter de wervelkolom loopt het ruggenmerg en zenuwen die uitlopen naar onze ledematen. Indien jouw tussenwervelschijf te ver naar achter uitpuilt kan dit voor problemen zorgen.

De meeste discus hernia’s zijn onschuldig en geven geen klachten. Naarmate we ouder worden komt het meer wél dan niet voor. Dit kan je bekijken als normale veroudering in plaats van een gevaarlijke diagnose.

Heb je rugpijn in combinatie met een discus hernia diagnose? Straalt de pijn uit naar je been? Dan behandelen we graag op doktersvoorschrift jouw probleem.

Waar kan physiofit kinesitherapie helpen?

1. Tussen de wervels wordt er ruimte gecreëerd a.d.h.v. manuele technieken zoals tractie.

2. De rug-, buik- en bilspieren worden versterkt die uw lage rug ondersteunen.

3. We zoeken samen naar de oorzaak die dit probleem heeft veroorzaakt.