top of page
Zoeken
  • Nick De Smet | kinesist Physiofit

Hoe moeten we omgaan met pijn?

Bijgewerkt op: 25 jan. 2021



Monitoring van pijn is cruciaal om tot een stabiele lijn te komen in termen van pijn of beperking. Zodra we een provocerende beweging of houding in kaart kunnen brengen gebruiken we deze als her-test om te vergelijken met de vorige dagen, maar ook om de effecten van een behandeling te her-evalueren. De lichamelijke reactie is vaak belangrijker dan de pijn zelf.

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De beste tips voor een hielspoor

Langdurige irritatie aan de aanhechting van uw spierpeesblad ter hoogte van het onderaan jouw hiel kan wijzen op een hielspoor. Hielspoor, of beter gekend als een "Fascia Plantaris", is het gevolg van

Pijn aan het scheenbeen bij het lopen, wat nu?

Shin splints, ook wel scheenbeenvlies-ontsteking genoemd, is een ontsteking van het hechtende bindweefsel op uw scheenbeen. Vooral hardlopen is een risicofactor door de schokbelasting. Zeurende en ste

Hoe ga je om met een spierscheur?

Jouw spierscheur in de kuit ontstaat door een plotse beweging. Een voorgaande overbelasting verhoogt het risico. Er scheuren kleine spiervezels, gepaard gaande met een knappend gevoel. Het gevolg is e

bottom of page