Hoe verhelp je een frozen shoulder ?

Een frozen shoulder is een schouderaandoening gekenmerkt door pijn met progressieve bewegingsbeperking. Door de verstijving van het schoudergewricht merk je klachten tijdens het bewegen, later kan dit ook in rust pijn veroorzaken.

De oorzaak is een ontsteking van het gewrichtskapsel in de schouder. Een frozen shoulder kan vanzelf overgaan en kan tot 1 jaar duren. Door kinesitherapie te volgen bij PHYSIOFIT, uw kinesist in Lier versnellen we de prognose. Het herstel wordt bevorderd aan de hand van manuele technieken en oefentherapie.

Contacteer ons telefonisch op het nummer 04 85 83 08 76 om een afspraak te maken of indien u vragen hebt omtrent de gestelde diagnose.

physiofit

De beste tips voor een hielspoor

Langdurige irritatie aan de aanhechting van uw spierpeesblad ter hoogte van het onderaan jouw hiel kan wijzen op een hielspoor. Hielspoor, of beter gekend als een "Fascia Plantaris", is het gevolg van

Pijn aan het scheenbeen bij het lopen, wat nu?

Shin splints, ook wel scheenbeenvlies-ontsteking genoemd, is een ontsteking van het hechtende bindweefsel op uw scheenbeen. Vooral hardlopen is een risicofactor door de schokbelasting. Zeurende en ste

Hoe ga je om met een spierscheur?

Jouw spierscheur in de kuit ontstaat door een plotse beweging. Een voorgaande overbelasting verhoogt het risico. Er scheuren kleine spiervezels, gepaard gaande met een knappend gevoel. Het gevolg is e