Opnieuw sporten na een meniscusscheur

Bijgewerkt op: 15 feb.

Door een krachtige draaibeweging van de knie tijdens het sporten of bij een ongeval, ontstaat een meniscusscheur. Afhankelijk van de locatie van de scheur kan je pijn aan de binnen- of buitenzijde van de knie pijn voelen.

Wat kan je hieraan doen? Na al dan niet te opereren versterken we de spieren rondom die het gewricht ontlasten. Bij Physiofit kinesitherapie Lier begeleiden we jouw revalidatie met progressieve oefeningen. Wanneer de kracht toeneemt en de pijn afneemt trainen we samen richting sporthervatting met het oog op veilig een actieve levensstijl te hervatten.

De beste tips voor een hielspoor

Langdurige irritatie aan de aanhechting van uw spierpeesblad ter hoogte van het onderaan jouw hiel kan wijzen op een hielspoor. Hielspoor, of beter gekend als een "Fascia Plantaris", is het gevolg van

Pijn aan het scheenbeen bij het lopen, wat nu?

Shin splints, ook wel scheenbeenvlies-ontsteking genoemd, is een ontsteking van het hechtende bindweefsel op uw scheenbeen. Vooral hardlopen is een risicofactor door de schokbelasting. Zeurende en ste

Hoe ga je om met een spierscheur?

Jouw spierscheur in de kuit ontstaat door een plotse beweging. Een voorgaande overbelasting verhoogt het risico. Er scheuren kleine spiervezels, gepaard gaande met een knappend gevoel. Het gevolg is e