Supraspinatusscheur - wat nu?

Bijgewerkt op: 9 nov.

De supraspinatus spier is een van de belangrijkste stabilisatoren van het schoudergewricht en vormt samen met 4 andere spieren de rotator cuff, het actieve stabilisatiemechanisme in onze schouder.

Een scheurtje in de pees kan ontstaan door overbelasting, slijtage/veroudering maar ook een spontane peesscheur kan zich voordoen. Pijn en moeilijkheden met het uitvoeren van dagelijkse handelingen (vb. een tas thee naar de mond brengen) kunnen beperkingen zijn die men ervaart. Door oefentherapie bij physiofit kinesitherapie kan men de schouder terug pijnvrij en functioneel maken.

Als dit onvoldoende resultaat geeft kan een operatie nodig zijn bij een orthopedist. Na de operatie kan de revalidatie gebeuren bij Physiofit uw kinesist in Lier.

MAAK EEN AFSPRAAK | physiofit kine Lier (physio-fit.be)

Shared decision making! Dit is een belangrijk proces waarbij we jou betrekken in de behandeling die het beste past bij jouw klacht(en), noden en doelen. Binnen deze aanpak wordt er een goede uitleg aa

Een frozen shoulder is een schouderaandoening gekenmerkt door pijn met progressieve bewegingsbeperking. Door de verstijving van het schoudergewricht merk je klachten tijdens het bewegen, later kan dit

De voorste kruisband scheurt bij het verdraaien van de knie of bij het agressief neerkomen na een sprong. Vaak gebeurt dit in combinatie met een knappend geluid. Er zijn twee mogelijkheden waar de kin