Supraspinatusscheur - wat nu?

Bijgewerkt op: 9 nov. 2022

De supraspinatus spier is een van de belangrijkste stabilisatoren van het schoudergewricht en vormt samen met 4 andere spieren de rotator cuff, het actieve stabilisatiemechanisme in onze schouder.

Een scheurtje in de pees kan ontstaan door overbelasting, slijtage/veroudering maar ook een spontane peesscheur kan zich voordoen. Pijn en moeilijkheden met het uitvoeren van dagelijkse handelingen (vb. een tas thee naar de mond brengen) kunnen beperkingen zijn die men ervaart. Door oefentherapie bij physiofit kinesitherapie kan men de schouder terug pijnvrij en functioneel maken.

Als dit onvoldoende resultaat geeft kan een operatie nodig zijn bij een orthopedist. Na de operatie kan de revalidatie gebeuren bij Physiofit uw kinesist in Lier.

De beste tips voor een hielspoor

Langdurige irritatie aan de aanhechting van uw spierpeesblad ter hoogte van het onderaan jouw hiel kan wijzen op een hielspoor. Hielspoor, of beter gekend als een "Fascia Plantaris", is het gevolg van

Pijn aan het scheenbeen bij het lopen, wat nu?

Shin splints, ook wel scheenbeenvlies-ontsteking genoemd, is een ontsteking van het hechtende bindweefsel op uw scheenbeen. Vooral hardlopen is een risicofactor door de schokbelasting. Zeurende en ste

Hoe ga je om met een spierscheur?

Jouw spierscheur in de kuit ontstaat door een plotse beweging. Een voorgaande overbelasting verhoogt het risico. Er scheuren kleine spiervezels, gepaard gaande met een knappend gevoel. Het gevolg is e