top of page
Zoeken
  • Nick De Smet | kinesist Physiofit

Waarom squatten?

Bijgewerkt op: 29 mrt. 2023

Eat, sleep, squat repeat!


Er zijn talloze voordelen verbonden aan het uitvoeren van een squat! Een eerste voordeel van squatten is dat je je spieren van je heup (hamstrings en quadriceps), kuiten en buik versterkt. Dit kan je nog meer accentueren door gewichten toe te voegen of varianten van de squat uit te voeren.


Ten tweede maak je je ligamenten, pezen en botten sterker door squats uit te voeren. Dit betekent dat het risico op bv. je enkel omslagen, door je knie gaan, … kleiner wordt. Daarnaast zorgt het voor een betere botsterkte van je wervelkolom en je benen.


Ten derde zorgen squats voor een verbetering van de lenigheid van spieren, pezen en ligamenten waardoor je beter uit de voeten zal kunnen! Daarnaast zorgt squatten ook voor strakkere benen en billen, iets wat altijd mooi meegenomen is.😉

31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Effectieve Behandeling van Tenniselleboog bij PhysioFit

Een tenniselleboog kan je dagelijkse routine flink verstoren. Bij PhysioFit, dé plek voor moderne revalidatie, begrijpen we dat. Onze pas gerenoveerde praktijk is uitgerust met de nieuwste apparatuur

Wat te doen bij een runners knee of ITBS?

Iliotibiaal frictiesyndroom (ITBS) is een veelvoorkomende blessure bij hardlopers en fietsers, veroorzaakt door irritatie van de iliotibiale band aan de buitenkant van de knie. Deze pijnlijke aandoeni

Comments


bottom of page